RÓLUNK

Professzionális stratégiai tanácsadás a hazai agráriumban működő vállalkozások számára a marketing, a kommunikáció, a PR és a piackutatás területén.

Hírlevél regisztráció

PORTFOLIO BLOGGER

Támogatás

Az AgroStratéga elkötelezett az innováció és a társadalmi szerepvállalás iránt, ezért lett Az Év Agrárembere díj Agrárkutatás kategóriájának támogatója 2016-ban, a Kertészet kategória támogatója pedig 2017-ben és 2018-ban.

HÍRBOX

 

Fókuszban a szakmai rendezvények

2019.05.21. 09:07 :: Varanka Mariann

A legjobb lehetőség a gyártó, forgalmazó cégek termékeinek összehasonlítására, tájékozódásra a szakkiállításokon, konferenciákon adódik, ahol azonnal személyes kapcsolatokra is szert tehetünk. Ennek köszönhető, hogy ezeket az eseményeket a gazdálkodók zöme tavaly is felkereste.

Az AgroStratéga 2018-ban már hetedik alkalommal indította útjára azt a kutatást, melynek kérdőíve a mezőgazdasági termelést hivatásszerűen, árutermelés céljából folytató egyéni gazdálkodók és cégvezetők szakmai információszerzési szokásaival, valamint jövőképével kapcsolatos kérdéseket tartalmaz. Nem maradhatott ki a kérdések közül az agráriumnak szóló rendezvények látogatottsága sem.

A 2018-as országos felmérés – az előző évekhez hasonlóan – továbbra is a szakmai programok népszerűségét igazolta vissza. A megkérdezett gazdálkodók 72%-a vett részt szántóföldi, kertészeti bemutatón, 82%-uk látogatott el szakmai kiállításra, vásárra, illetve a megkérdezettek 65%-a volt jelen egyéb szakmai rendezvényeken, konferenciákon. Az érdeklődők tavaly is, ahogy eddig, általában egy-két alkalommal látogattak el a három kategória programjaira.

agrostratega_kutatas_szakmai_rendezvenyek_abra1_2018.jpg

A folyamatok megértéséhez, a trendek felvázolásához ma már nem elegendő egyszerűen idősebbekről és fiatalabbakról beszélni. Fontos az egyes generációk közötti különbségek és hasonlóságok feltárása is. Az egységes agrártámogatási kérelmet benyújtó gazdaságok döntéshozóinak körében végzett legutóbbi felmérésünk válaszadói 47%-ban az 50–69 év közötti korcsoportba tartoznak. Generációs besorolás alapján a válaszadók négyötöde a Baby Boomer (43%) és az X generáció (36%) tagja. A mintában egyelőre elhanyagolható a Z generáció (0,6%) jelenléte, de már 21%-os arányt képvisel az Y generáció.

agrostratega_kutatas_szakmai_rendezvenyek_abra2_2018.jpg

A korábbi cikkeinkben fókuszba került kérdéseknél több eltérést is feltártunk, a szakmai rendezvények (bemutató, kiállítás, konferencia) látogatása terén viszont csekély különbséget tapasztaltunk az egyes generációk között. Mindhárom korosztály jellemzően egy-két alkalommal látogatott meg szakmai rendezvényeket 2018-ban, és a különböző rendezvénytípusok közötti megoszlás is nagyon hasonló.

2018-ban már második alkalommal mértük fel a szakmai kiállítások, vásárok, rendezvények és konferenciák ismertségét és látogatottságát, valamint a szakmai pályázatok és díjak ismertségét. Tavaly 14 agrártémájú kiállítás és vásár, 12 szakmai rendezvény és konferencia, valamint hét mezőgazdasági pályázat és díj szerepelt a felmérésünkben.

A kutatás 81–86%-ban az alapanyag-, gép- és alkatrészbeszerzésben, továbbá az értékesítésben és pénzügyekben döntéshozó; valamint 12–14%-ban a döntést befolyásoló személyeket érte el. A mintában kizárólag a hivatásszerűen, azaz árutermelés céljából gazdálkodók jelennek meg, mivel ők a kutatás célcsoportja. Az adószám nélküli őstermelők, az önellátásra termelők és a hobbigazdálkodók válaszait nem vettük figyelembe az értékeléskor. Így a minta nem a teljes agráriumról ad képet, hanem a mezőgazdaságilag hasznosított terület döntő hányadát művelő és egységes agrártámogatási kérelmet benyújtó gazdaságokat reprezentálja. A minta nagysága 1400 fő. A piackutatás országosan reprezentatív.

Az országos felmérésnek 2018-ban is szakmai partnere volt az AGRYA (Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége) és a GOSZ (Gabonatermesztők Országos Szövetsége). Új partnerünk a MÁSZ (Magyar Állattenyésztők Szövetsége). E három szakmai szervezet mellett az AGRÁRIN, az AGRISK, az AGROFIL, a HARDI, a NUFARM, a RAPOOL, a SAATEN-UNION és a YARA is támogatja a kezdeményezést.

agrostratega_kutatasi_jelentes_250px_2018.jpgAz országos felmérés eredményeit bemutató kiadvány letölthető a képre vagy ide kattintva.

Szólj hozzá!

Címkék: kommunikáció mezőgazdaság piackutatás agrármarketing agrárium generációváltás portfolioblogger fiatal gazda fiatal gazdálkodó

A bejegyzés trackback címe:

https://agrostratega.blog.hu/api/trackback/id/tr7314841476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.