RÓLUNK

Professzionális stratégiai tanácsadás a hazai agráriumban működő vállalkozások számára a marketing, a kommunikáció, a PR és a piackutatás területén.

Hírlevél regisztráció

PORTFOLIO BLOGGER

Támogatás

Az AgroStratéga elkötelezett az innováció és a társadalmi szerepvállalás iránt, ezért lett Az Év Agrárembere díj Agrárkutatás kategóriájának támogatója 2016-ban, a Kertészet kategória támogatója pedig 2017-ben.

HÍRBOX

 

Információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban – letölthetők a friss piackutatási adatok

2015.11.17. 16:24 :: Pólya Árpád

Az ingyenesen letölthető piackutatási jelentés többek között a következő kérdésekre ad választ: Melyek az aktuális trendek? Milyen irányba változott a döntést támogató információs csatornák használata és a technika legújabb vívmányainak alkalmazása a mezőgazdaságban? Növekedett-e az okostelefont és táblagépet használó gazdák aránya? Melyik szakmai információforrást tartják a leghitelesebbnek az agrárvállalkozók? Látogatják-e a közösségi portálokat a termelők, és gyűjtenek-e onnan szakmai információkat? Mennyire mozognak otthonosan a virtuális térben, ha terményt értékesítenek, alapanyagot és alkatrészt szereznek be vagy éppen a pénzügyeiket intézik? Milyen a jövőképük, és terveznek-e beruházásokat a gazdaságban? Elkezdődött-e már a generációváltás, és milyen lesz a jövőbeni üteme?

Az AgroStratéga 2015-ben már negyedik alkalommal indította útjára azt a kutatást, melynek kérdőíve a mezőgazdasági termelést hivatásszerűen, azaz árutermelés céljából folytató gazdálkodók, cégvezetők szakmai információszerzési szokásaival kapcsolatos kérdéseket tartalmazza. Az országos felmérésnek idén is szakmai partnere az AGRYA (Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége) és a GOSZ (Gabonatermesztők Országos Szövetsége). E két szakmai szervezet mellett az AGRÁRIN Kft., a NUFARM Hungária Kft., a SAATEN-UNION Hungária Kft. és a YARA Hungária Kft. is támogatja a kezdeményezést.

A hiánypótló kutatást az hívta életre, hogy gyakorlati marketingszakemberként és tanácsadóként válaszokra volt szükségünk. Olyan válaszokra, melyeket az elérhető ágazati elemzésekből, a szektorral kapcsolatos tanulmányokból és szekunder piackutatási adatokból nem kaptunk meg. Az üzleti, a marketing- és a kommunikációs tervek elkészítésekor nem feltételezésekre hagyatkozunk, hanem mért adatokra, tényekre támaszkodunk.

Mivel ezek az adatok más forrásból nem álltak rendelkezésünkre, magunk állítottuk elő őket. A feladat megoldása nem volt egyszerű, de különösebb akadálya nem volt, hiszen 15 éves gyakorlattal rendelkezünk a kvalitatív és kvantitatív piackutatások területén. Egy online felmérést végeztünk 2010-ben, melyet a jelenlegihez hasonló formában megismételtünk 2012-ben, majd azt követően minden évben elvégeztünk. Így jutottunk el az idei kutatáshoz, melynek eredményeit tartalmazza az ingyenesen elérhető kiadvány.

A kutatás 79–84%-ban a különféle alapanyagok (vetőmag, műtrágya, növényvédő szer) és gép, eszköz beszerzésében, továbbá a termény értékesítésében a döntéshozó; valamint 12–15%-ban a döntést befolyásoló személyeket érte el. A mintában kizárólag a hivatásszerűen, azaz árutermelés céljából gazdálkodók jelennek meg, mivel ők a kutatás célcsoportja. Az adószám nélküli őstermelők, az önellátásra termelők és a hobbigazdálkodók válaszait nem vettük figyelembe az értékeléskor. Így a minta nem a teljes agráriumról ad képet, hanem a mezőgazdaságilag hasznosított terület döntő hányadát művelő és területalapú, illetve zöldítési támogatásban részesülő több mint 170 ezer gazdaságot reprezentálja.

A kérdőívkitöltők által művelt terület nagyságának összege több mint negyedmillió hektár, átlagos birtokméretük 179 hektár. A válaszadók 14%-a gazdasági szervezetet képvisel, 15%-uk egyéni vállalkozó, többségük pedig őstermelő és családi gazdálkodó. A minta nagysága 1448 fő. A piackutatás országosan reprezentatív.

Az országos felmérés idei eredményeit bemutató kiadvány innen letölthető: http://agrostratega.hu/letoltesek.html

A szaklapolvasási és portállátogatási adatok, valamint az egyes évek közötti változások, a trendek egy másik anyag részét képezik, amely megvásárolható. Ezzel kapcsolatban szívesen adunk tájékoztatást a kiadvány végén található elérhetőségeken.

Köszönjük a kutatás kérdőívét kitöltőknek, hogy időt szántak rá és válaszaikkal támogatták a felmérés sikerét. Nekik hamarosan eljuttatjuk a kutatási jelentést, az első 1000 kérdőívkitöltőnek pedig az ígért ajándékot is. Szakmai partnereinknek, támogatóinknak és a média képviselőinek köszönjük, hogy a kutatás meghívójának célba juttatásával támogatták munkánkat.

Reméljük, érdekesnek és hasznosnak találja a kiadványt. Amennyiben észrevétele, javaslata van, és azt szívesen megosztaná velünk, a kiadvány végén található elérhetőségeken bátran megteheti, vagy akár itt is hozzászólhat. Ha úgy gondolja, hogy ismerősei is szívesen lapozgatnák a kiadványt, kérjük, ossza meg azt kedvenc közösségi portálján! Előre is köszönjük, ha megtisztel vele.

Szólj hozzá!

Címkék: internet kommunikáció piac fejlesztés beszerzés értékesítés mezőgazdaság piackutatás beruházás termény helyzetelemzés vetőmag agrárium műtrágya mezőgazdasági gép generációváltás növényvédő szer

A bejegyzés trackback címe:

https://agrostratega.blog.hu/api/trackback/id/tr68086678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.