RÓLUNK

Professzionális stratégiai tanácsadás a hazai agráriumban működő vállalkozások számára a marketing, a kommunikáció, a PR és a piackutatás területén.

Hírlevél regisztráció

PORTFOLIO BLOGGER

Támogatás

Az AgroStratéga elkötelezett az innováció és a társadalmi szerepvállalás iránt, ezért lett Az Év Agrárembere díj Agrárkutatás kategóriájának támogatója 2016-ban, a Kertészet kategória támogatója pedig 2017-ben.

HÍRBOX

 

Változnak a mezőgazdasági termelők információszerzési szokásai

2013.11.07. 21:07 :: Varanka Mariann

A hazai gazdálkodók a nyomtatott agrárszaklapok mellett rendszeresen gyűjtenek szakmai információkat e-mailben kapott ingyenes hírlevelekből és internetes agrárportálokról is. E három csatorna használatát csak a személyes kapcsolat előzi meg a rendszeresen, illetve gyakran használt információforrások között.

A hivatásszerűen gazdálkodók 58%-a már az internetes agrárfórumot is rendszeresen-gyakran használja a szakmai kérdések megválaszolása céljából.

AgroStratéga_piackutatás_2013.11.07_sajtóközlemény_gyakoriság_1.jpg

A mezőgazdasági termelést jövedelemszerzés céljából folytató gazdálkodók információszerzési szokásait vizsgáló felmérés 1.180 fő ágazati döntéshozó megkérdezésén alapul. A minta a mezőgazdaságilag hasznosított terület 90%-át művelő mintegy 180 ezer gazdálkodó egységet reprezentálja.

A mezőgazdasági termelők számos forrásból elégítik ki információigényüket. A bevezetőben említett csatornák mellett 54-58%-os arányban jelennek meg a szakmai rendezvények, a szakkönyvek és a nyomtatott tájékoztatók. Szakmai kérdésekben a gazdák kevesebb, mint fele tájékozódik rendszeresen-gyakran a postai úton kapott vagy internetről letölthető ingyenes kiadványokból, illetve televízióban látható, rádióban hallható agrárműsorokból.

A gazdálkodók szakmai tartalom és hitelesség szempontjából is értékelték az általuk használt információforrásokat. A 4-fokozatú skálán 1 = egyáltalán nem megfelelő, 2 = inkább nem megfelelő, 3 = inkább megfelelő, 4 = teljes mértékben megfelelő. 0 pontot kaptak a „nem használom” válaszok, melyek nem kerültek bele az értékelésbe.

AgroStratéga_piackutatás_2013.11.07_sajtóközlemény_értékelés_2.jpg
A gazdálkodók értékelése alapján szakmai tartalom és hitelesség szempontjából vezet a szakkönyv, majd az ismerős, kolléga, szaktanácsadó és a szakmai rendezvények, kiállítások, bemutatók következnek. Ezeket a nyomtatott szaklapok és az agrárportálok követik fej-fej mellett. Tartalom és hitelesség szempontjából a legkevésbé értékelik a rádiós agrárműsorokat és a postai úton érkezett hírlevelet, kiadványt. Fontos megjegyezni viszont, hogy még ezek is a pozitív tartományban vannak, tehát egyértelműen értékkel bíró információhordozók.

A felmérésben résztvevők többsége aktívnak tekinthető a virtuális világban. Az e-mailt naponta használók aránya 68%, a világhálót pedig 82%-uk keresi fel minden nap.

AgroStratéga_piackutatás_2013.11.07_sajtóközlemény_eszközhasználat_3.jpg 
A kérdőívet kitöltők 77%-a használ asztali, 56%-uk hordozható számítógépet. A gazdák 36%-a használ okostelefont, 40%-uk GPS-t, 9%-uk pedig táblagépet. A hivatásszerűen gazdálkodók 86%-a legalább egyszer vásárolt és 61%-uk legalább egyszer adott már el valamit az interneten.

Tehát az agráriumban nem csak az online kommunikáció erősödik érezhetően, hanem az online kereskedelem is terjedőben van.

A kutatás eredményeivel kapcsolatos sajtóközlemény a grafikonokkal együtt innen letölthető.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing internet kommunikáció beszerzés értékesítés mezőgazdaság kereskedelem piackutatás agrárium

A bejegyzés trackback címe:

https://agrostratega.blog.hu/api/trackback/id/tr565619973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.