RÓLUNK

Professzionális stratégiai tanácsadás a hazai agráriumban működő vállalkozások számára a marketing, a kommunikáció, a PR és a piackutatás területén.

Hírlevél regisztráció

PORTFOLIO BLOGGER

Támogatás

Az AgroStratéga elkötelezett az innováció és a társadalmi szerepvállalás iránt, ezért lett Az Év Agrárembere díj Agrárkutatás kategóriájának támogatója 2016-ban, a Kertészet kategória támogatója pedig 2017-ben.

HÍRBOX

 

Változóban a mezőgazdasági termelők információszerzési szokásai

2012.11.28. 19:35 :: Varanka Mariann

A hazai gazdálkodók a nyomtatott agrárszaklapok mellett rendszeresen gyűjtenek szakmai információkat e-mailben kapott ingyenes hírlevelekből és internetes agrárportálokról is. E három csatorna azonos arányban jelenik meg a rendszeresen, illetve gyakran használt információforrások között.

Ezeket az információforrásokat csak a személyes kapcsolat (ismerős, kolléga, szaktanácsadó) múlja felül gyakoriságban. A hivatásszerűen gazdálkodók 57%-a pedig már az internetes agrárfórumot is rendszeresen-gyakran használja a szakmai kérdések megválaszolása céljából.

AgroStratéga_sajtóközlemény_2012nov_ábra1.jpg

A mezőgazdasági termelést jövedelemszerzés céljából folytató gazdálkodók információszerzési szokásait vizsgáló felmérés 1.198 fő ágazati döntéshozó megkérdezésén alapul. A minta a mezőgazdaságilag hasznosított terület 90%-át művelő mintegy 175 ezer gazdálkodó egységet reprezentálja.

A mezőgazdasági termelők számos forrásból elégítik ki információigényüket. A bevezetőben említett csatornák mellett 63-65%-os arányban jelennek meg a nyomtatott tájékoztatók, a szakmai rendezvények és a szakkönyvek. Szakmai kérdésekben a gazdák kevesebb, mint fele tájékozódik rendszeresen-gyakran a postai úton kapott vagy internetről letölthető ingyenes kiadványokból, illetve televízióban látható, rádióban hallható agrárműsorokból.

A gazdálkodók szakmai tartalom és hitelesség szempontjából is értékelték az általuk használt információforrásokat. A 4-fokozatú skálán 1 = egyáltalán nem megfelelő, 2 = inkább nem megfelelő, 3 = inkább megfelelő, 4 = teljes mértékben megfelelő. 0 pontot kaptak a „nem használom” válaszok, melyek nem kerültek bele az értékelésbe.

AgroStratéga_sajtóközlemény_2012nov_ábra2.jpg

A gazdálkodók értékelése alapján szakmai tartalom és hitelesség szempontjából vezet a szakkönyv, majd az ismerős, kolléga, szaktanácsadó következik. Ezeket a nyomtatott szaklapok és a szakmai rendezvények, kiállítások, bemutatók, továbbá az agrárportálok követik. Tartalom és hitelesség szempontjából a legkevésbé értékelik a rádiós agrárműsorokat és a postai úton érkezett hírlevelet, kiadványt. Fontos megjegyezni viszont, hogy még ezek is a pozitív tartományban vannak, tehát egyértelműen értékkel bíró információhordozók.

A válaszadók mintegy ötöde (19%) látogatja naponta az agroinform.hu portált. További 16%-uk a farmit.hu, 9%-uk pedig az agrotrend.hu portálra látogat el naponta. A felmérésben résztvevők többsége egyéb szempontból is aktívnak tekinthető a virtuális világban. Az e-mailt naponta használók aránya 69%, a világhálót pedig 83%-uk keresi fel minden nap.

AgroStratéga_sajtóközlemény_2012nov_ábra3.jpg

A kérdőívet kitöltők 77%-a használ asztali, 53%-uk hordozható számítógépet. A gazdák negyede használ okostelefont, harmaduk GPS-t. A hivatásszerűen gazdálkodók 85%-a legalább egyszer vásárolt és 48%-uk legalább egyszer adott már el valamit az interneten.

Tehát az agráriumban nem csak az online kommunikáció erősödik érezhetően, hanem az online kereskedelem is terjedőben van.

A kutatás eredményeivel kapcsolatos sajtóközlemény a grafikonokkal együtt innen letölthető.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing internet kommunikáció mezőgazdaság kereskedelem piackutatás agrárium

A bejegyzés trackback címe:

https://agrostratega.blog.hu/api/trackback/id/tr104932212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.