RÓLUNK

Professzionális stratégiai tanácsadás a hazai agráriumban működő vállalkozások számára a marketing, a kommunikáció, a PR és a piackutatás területén.

Hírlevél regisztráció

PORTFOLIO BLOGGER

Támogatás

Az AgroStratéga elkötelezett az innováció és a társadalmi szerepvállalás iránt, ezért lett Az Év Agrárembere díj Agrárkutatás kategóriájának támogatója 2016-ban, a Kertészet kategória támogatója pedig 2017-ben.

HÍRBOX

 

A stratégia részeként tervezik a hazai cégek CSR-programjaikat

2011.08.15. 09:18 :: Pólya Árpád

A magyarországi vállalatok törekednek CSR-programjaik stratégiai szintű tervezésére, az viszont egyelőre kevésbé jellemző, hogy az érintetteket is bevonnák ebbe a folyamatba – derül ki a B&P Braun & Partners által 53 vállalat részvételével lefolytatott idei Good CSR kutatás eredményeiből. 

A B&P Braun & Partners által elindított, az idén negyedik évébe lépő Good CSR program a fenntartható működést kiemelten kezelő, felelős vállalatokat fogja össze. A kezdeményezéshez kapcsolódó kutatásban idén 53 vállalat vett részt egy online kérdőív kitöltésével. A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében. A válaszadók négy fő dimenzió mentén értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok, stratégia, kezdeményezések és programok, illetve kommunikáció.

A négy elemzett terület közül a társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó programok és kezdeményezések terén érték el a második legjobb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok. Egyben ezt tartották a legfontosabb dimenziónak, amely a CSR programok stratégiai megalapozottságát és megvalósításának folyamatát vizsgálta hat különböző területen.

Ezek közül az első a CSR programok stratégiai szintű átgondolása és megtervezése, amely a kérdőívet kitöltő vállalatok döntő többségére jellemző valamilyen mértékben. Az érintettek véleményét jelenleg jóval kisebb arányban igyekeznek előzetesen megismerni – például kérdőívek vagy személyes interjúk segítségével – a válaszadók. Azonban a sikeres CSR programok kialakításához érdemes felmérni az adott iparág társadalmi, környezeti és gazdasági kihívásait és kikérni a vállalat érintettjeinek véleményét is. Még gyengébbnek bizonyultak a felmérésben részt vevő cégek a megvalósított CSR programok utólagos kiértékelésében, miután többségükre nem jellemző, hogy mérnék a ráfordítások megtérülését vagy nyomon követnék az elért eredményeket.

Ezzel szemben a válaszadók közel háromnegyedére jellemző, hogy a mindennapi működésük során figyelembe vesznek bizonyos társadalmi vagy környezeti szempontokat, például szelektíven gyűjtik a hulladékot az irodában. A vállalat alaptevékenységében pedig még ennél is többen törekednek a felelős működésre. A kereskedelmi cégek például biotermékeket, visszaváltható bevásárlótáskákat, a bankok pedig zöld befektetési alapokat kínálnak. 2011-ben, az Önkéntesség Európai Évében közösségi vagy szakértői típusú önkéntes munkavégzésre a válaszadók kétharmadánál van lehetőség.

„A társadalmi felelősségvállalás érintettek számára leginkább látható részét a különböző programok és kezdeményezések alkotják – ideális esetben ezek a CSR stratégiát tükröző és azt támogató, az érintettek bevonásán alapuló tevékenységek. Jelenleg ez még kevéssé jellemző itthon, inkább az ad-hoc programok elterjedtek, hosszú távon azonban a stratégiai partnerségek és a más részterületekhez hasonló professzionális tervezés és megvalósítás fog versenyelőnyt biztosítani” – mondta Braun Róbert, a B&P Braun & Partners Magyarország résztulajdonosa.

Az agráriumban érdekelt vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) bővebben olvashat ide kattintva.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás csr helyzetelemzés vállalati felelősség

A bejegyzés trackback címe:

https://agrostratega.blog.hu/api/trackback/id/tr463154342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.