RÓLUNK

Professzionális stratégiai tanácsadás a hazai agráriumban működő vállalkozások számára a marketing, a kommunikáció, a PR és a piackutatás területén.

Hírlevél regisztráció

PORTFOLIO BLOGGER

Támogatás

Az AgroStratéga elkötelezett az innováció és a társadalmi szerepvállalás iránt, ezért lett Az Év Agrárembere díj Agrárkutatás kategóriájának támogatója 2016-ban, a Kertészet kategória támogatója pedig 2017-ben.

HÍRBOX

 

Egy mezőgazdasági gumiabroncsokat gyártó cég és a társadalmi felelősségvállalás - Michelin Hungária Kft.

2009.09.01. 07:50 :: Pólya Árpád

A vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról szóló riportsorozatunk következő állomása a Michelin Hungária Kft. budapesti központja. A világhírű francia gumiabroncsgyártó vállalat hazánkban piacvezető a nagyteljesítményű traktorokra szerelt mezőgazdasági abroncsok piacán, így jelentős agrárágazati beszállítónak számít.

Vendéglátónk Nagy Béla, a Michelin Hungária Kft. kommunikációs igazgatója és Benkő Péter, a cég mezőgazdasági abroncs termékvonaláért felelős regionális kereskedelmi igazgatója, akiket a vállalatról kérdeztünk.

Néhány mondatban bemutatnák a Michelin helyét és szerepét világszerte, illetve hazánkban azok számára, akiknek elsősorban az autóversenyek gumiabroncs-szállítójaként vagy a Michelin-csillagos éttermek sztárséfjeinek műsoraiból cseng ismerősen a cég neve?
Természetesen. Bár a Michelin-csillagos éttermekre is nagyon büszkék vagyunk, a Michelin elsősorban a világ vezető gumiabroncsgyártó vállalataként ismert – kezdi az ismertetést Nagy Béla. - A cég több mint 170 országban rendelkezik kereskedelmi kirendeltséggel, és 118.000 alkalmazottat foglalkoztat világszinten. A Michelin 68 telephelyen, 19 országban, öt kontinensen tervez, gyárt és értékesít gumiabroncsokat repülőgépekre, személy- és kisteherautókra, kerékpárokra, földmunkagépekre, mezőgazdasági gépekre, nagyteljesítményű teherautókra, motorkerékpárokra valamint az amerikai űrrepülőgépre. A vállalat ezen kívül szállás- és étteremkalauzokat, turisztikai kiadványokat, térképeket és autóstérképeket jelentet meg, valamint a mobilitást elektronikusan támogató szolgáltatásokat biztosít a ViaMichelin.com weboldalon keresztül. A cégcsoport kutatás- és innováció-fejlesztést végez Európában, az Egyesült Államokban és Japánban található technológiaközpontjaiban. A Michelin Magyarországon mára egy közel 1.700 főt foglalkoztató ipari és kereskedelmi csoporttá fejlődött. A Michelin Hungária Kft. személy- és kisteherabroncsok, teherabroncsok, mezőgazdasági és földmunkagép abroncsok kereskedelmét koordinálja a Magyarországot, Csehországot, Szlovákiát és Szlovéniát magába foglaló régióban. Magyarországon két abroncsgyárunk van. A budapesti telephelyünkön teherabroncsokat gyártunk, Nyíregyházán pedig személyabroncs gyártás folyik. Utóbbi Magyarországon elsőként indult 2005-ben.

Egy ilyen nagy hagyományokkal rendelkező cégnél feltételezhetően a társadalmi felelősségvállalás fogalma sem új keletű.
Valóban. Az egyik legrégebbi aktivitásunk e téren a helyes abroncsnyomásra és az ezzel összefüggő, nagyobb biztonságra irányuló figyelem felkeltése. Már 1925-ben megjelentek olyan plakátjaink, amelyeken a rendszeres ellenőrzések fontosságára hívtuk fel a figyelmet. A Michelin Hungária Kft. tevékenységének, mindennapi működésének szerves része a társadalomért felelős gondolkodás, amely a vállalat küldetésének alapja. A minőségi mobilitás, vagyis az emberek és áruk közúti közlekedésének, szállításának hosszútávon felelős szolgálata jelen van a termékfejlesztésekben, a vevők iránti elkötelezettségben és az olyan együttműködésekben, adományokban is, melyekkel a szűkebb és tágabb társadalmi környezetet segíti a vállalat. Egész működésünk, a vállalat által megvalósított támogatások, vagy a speciális programjaink, sőt rendezvényeink is illeszkednek az anyavállalat által meghatározott irányokhoz. Ugyanakkor fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a CSR (a vállalatok társadalmi felelősségvállalása) nem pusztán támogatást jelent. A támogatás a teljes, ún. társadalmilag felelős vállalati magatartásnak, működésnek csupán egy része. A cég a munkavállalók iránt is felelős magatartást tanúsít, ezért jelentős mértékben támogatja a dolgozók képzését. Éves szinten több százmillió forintot költünk erre a célra. Működik a kisgyermeket nevelő és várandós munkatársak fóruma, a Kismamaklub. Ennek köszönhetően évente négy alkalommal találkozhatnak egymással a kollégák. Hasznos információkat kapnak az egészségügy és a humán erőforrás területén dolgozó szakemberektől, tapasztalatot cserélhetnek a munkába már visszatért munkatársakkal. Ez a klub arra ad lehetőséget, hogy folyamatos maradjon a kapcsolat és az információcsere, ami megkönnyíti az újból munkába álló anyukák visszatérését a céghez. Emellett a Michelin Hungária Kft. csatlakozott a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara kezdeményezéséhez, az Egészségchartához, melynek aláírásával kinyilvánította elkötelezettségét az egészséges munkakörnyezet biztosítása iránt. Mindehhez programokkal, kedvezményes sportjegyekkel, valamint jól szervezett egészségügyi szűréssel járul hozzá a vállalat. A vállalati újságban rendszeresen jelenik meg cikk a munkavégzéshez és az egyéni életvezetéshez kapcsolódó témákban, amely az olvasókat hasznos információval és különféle tanácsokkal látja el.

Említenének további példákat arra, hogyan és milyen aktivitásokkal fejezi ki a Michelin a társadalomért érzett felelősségét?
A 2004-ben elindított, Levegőt az abroncsba! elnevezésű kampányunk az előírásoknak megfelelő abroncsnyomás fontosságára hívta fel a nyilvánosság figyelmét. Az elmúlt években szakembereink mintegy ezer autót ellenőriztek Magyarországon, s ez az akció most folytatódik, hiszen a megfelelő abroncsnyomás fontosságát hangsúlyozó üzenet továbbra is időszerű. Az ÖMV Hungária Kft-vel együttműködésben idén az autósok egy-egy ÖMV töltőállomáson nemcsak ingyen ellenőriztethették abroncsaikat és állíttathatták be a helyes abroncsnyomást, hanem a gumiabroncsok használatával és karbantartásával kapcsolatos tanácsokat is kaphattak a Michelin szakembereitől. Az akció elsődleges célja az volt, hogy felhívjuk az autósok figyelmét az alacsony abroncsnyomással való közlekedés hátrányaira és veszélyeire. Sajnos ezen a téren még bőven van mit tenni, hiszen az eddig vizsgált járművek 72%-ánál mértünk az előírtnál alacsonyabb nyomást és 47%-uknál ez az alacsony nyomás már veszélyesnek számított. Ráadásul ez nem csak a közlekedés biztonságát veszélyezteti, hanem a környezetet is terheli. A túl alacsony nyomású abroncs ugyanis használat közben jobban felmelegszik, ami energiaveszteséget okoz. Ezt a motornak kell kompenzálnia, így az több üzemanyagot éget el. Az üzemanyag fogyasztás és a környezeti terhelés ezáltal megnő, az abroncsok élettartama pedig csökken. A gyorsabban elhasználódott abroncsok gyakoribb cseréje miatt többet kell gyártani belőlük, ami tovább terheli a környezetünket. Az lenne az ideális, ha mindenki havonta kétszer ellenőrizné a járművét ebből a szempontból. Egy másik, évek óta futó akciónk a „Vigyázz! Gyerekek!” feliratú táblák kihelyezése. Magyarországon kb. 4.000 darab látható az utak mentén, a gyerekek által leginkább használt átkelőhelyek közelében. Egy közelmúltban végzett felmérés szerint a magyar vezetők 86 százaléka ismeri ezeket a táblákat, a volán mögött ülők kétharmada pedig saját bevallása szerint a táblát meglátva valóban igyekszik jobban odafigyelni, nagy részük lelassít, vagy kinéz, és figyeli, hogy át akar-e kelni valaki az úttesten. Mindez azt bizonyítja, hogy kezdeményezésünk sikeres. Ezért úgy döntöttünk, kiterjesztjük a kampányt a régió egy másik országára, Szlovákiára is.

Magyarországon két gyáruk is működik, milyen a kapcsolatuk a helyi közösségekkel?
Kiemelten fontosnak tartjuk a helyi közösségekkel ápolt jó kapcsolatot. Lehetőségünk nyílt arra, hogy néhány, a budapesti gyár környezetében működő, VIII. kerületi általános iskolának, illetve óvodának segíthessünk szebbé és biztonságosabbá tenni környezetüket. Az eredmény kétszeresen is hasznos. Az Európai Unió előírásainak megfelelő, eséscsillapító gumilapok gyártatásakor újrahasznosítjuk a termelés során keletkező selejt abroncsokat, másrészt a játszótéri játékok alá helyezett lapok segítségével biztonságosabbá tesszük az udvart. Ez idáig négy oktatási intézményben összesen 670 négyzetméternyi felületet láttunk el ütéscsillapító gumilappal. Emellett felújítottuk, és fajátékokkal gazdagítottuk a cég nyíregyházi telephelye közelében található Kertvárosi Csicsergő Óvoda udvarát. Az udvaron elhelyezett gumitégla biztonságosabbá teszi a gyermekek számára a játékok használatát. Természetesen arra is ügyeltünk, hogy minden szabványos legyen, ezért bevizsgáltattuk az új eszközöket, így minden gyermek biztonságosan használhatja azokat. Ezen kívül bölcsődéket és óvodákat támogattunk Nyíregyházán és Budapesten egyaránt, önkéntes munkavégzés formájában. A vállalat dolgozói májusban több alkalommal vehettek részt a programban, melynek során az intézmények - egy budapesti bölcsőde és óvoda, valamint egy nyíregyházi bölcsőde és két óvoda - környezetét szépítettük meg, udvari játékokat, padokat és kerítést festettünk, valamint kertészkedtünk. Mindannyiunkat örömmel tölt el, hogy ezekkel az ajándékokkal hozzájárulhattunk az apróságok jókedvéhez, és nem utolsósorban biztonságához.

Óvodafelújítás önkéntes munkában

Van-e esetleg olyan alapítvány vagy társadalmi szervezet, aminek a munkáját rendszeresen támogatják?
Idén írtunk alá egy együttműködési megállapodást a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület Közép-Magyarországi Régiójával. Az együttműködés keretében idén a Michelin Hungária Kft. mintegy 3,5 millió forint értékben adományoz gumiabroncsokat az egyesületnek. A közöttünk lévő kapcsolat már több évre nyúlik vissza, a Szeretetszolgálat munkáját több esetben segítettük abroncsok adományozásával.

Beszéljünk most egy kicsit a mezőgazdaságról!  Ezen a területen mire figyel a Michelin?
A Le France Agricole szerint a rendelkezésre álló szántóföld mennyisége rohamosan csökken a világon – veszi át a szót Benkő Péter. Amíg 1960-ban egy főre átlagosan 0,32 hektár jutott, addig becslések szerint ez 2050-ig 0,12 hektárra csökken. Ahogy az emberek egyre inkább ráébrednek a szántóföldek szűkösségére, a mezőgazdaság termelékenységét érintő kihívások egyre nagyobb figyelmet kapnak. A Michelin megerősíti a gazdálkodók iránti partneri elkötelezettségét, talán még jobban, mint valaha. Teszi ezt azért, mert – mind a szántóföldön, mind az országúton – a mezőgazdasági abroncsok kulcsszerepet játszanak abban, hogy a traktorok hatékonyabbá, a föld pedig termékenyebbé váljon. A gazdálkodók jövedelmezőségi problémáira mindig is odafigyelő Michelin - szakértelmét és hozzáértését felhasználva - rendkívül innovatív megoldásokat biztosít számukra. Mezőgazdasági abroncsaink jellemzője a szélesebb futófelület és a piac leghajlékonyabb abroncsváza. A SIMA 2009 szakkiállításon felállítottunk egy életnagyságú szemléltető eszközt, amely egyértelműen bemutatta ezt a két tulajdonságot, melyek eredményeként az Ultraflex technológiával készült abroncs kevésbé süllyed a talajba. A keréknyom mélységének csökkentésével ezek az abroncsok kevésbé tömörítik a talajt, ami lehetővé teszi, hogy a levegő és a víz szabadabban járja át a talajt. Ennek eredményeként a termesztett növények egyenletesebben csíráznak és gyorsabban fejlődnek.

SIMA 2009 – Az Ultraflex technológiájú Michelin abroncsok kevésbé süllyednek a talajba

A Michelin abroncsok meghosszabbítják a mezőgazdasági munka elvégzésére alkalmas időszakot is, hiszen lehetővé teszik, hogy a mezőgazdasági gépek nagyon vizes talajon is tudjanak dolgozni. Azáltal, hogy jobban ellenállnak a megcsúszásnak, abroncsaink egyaránt csökkentik az üzemanyag felhasználást, és a szántóföldön töltött időt. Teljesítményüket valós körülmények között mérték, és a tesztek alátámasztják az elmondottakat. Az egyébként is kimagasló megtérülést még tovább javítja a futófelület megnövelt élettartama, ami rendkívül jó eredmény, figyelembe véve, hogy a mezőgazdasági gépek használata egyre növekvő arányban jelent országúti használatot. Ezeket a fontos fejlesztéseinket partnereink is elismerik, nem véletlen, hogy több neves márka is ún. elsőszerelésben Michelin abroncsokat tesz fel a gépeire. Ennek köszönhetően a Fendt, a Massey Fergusson, a Valtra, a Case, a New Holland, a John Deere, a Claas és a Manitou gépek is Michelin abroncsokkal szerelve kerülnek új tulajdonosaik birtokába.

 

Köszönjük a beszélgetést.

Interjúsorozatunkat tovább folytatjuk. Reméljük, hogy további piaci szereplőket sikerül megszólaltatnunk. Így egy kicsit más, eddig talán kevésbé megszokott szemszögből ismerhetjük meg azokat a cégeket, amelyek képviselőivel, termékeivel vagy szolgáltatásaival nap, mint nap találkozunk.

2 komment

Címkék: mezőgazdaság márka csr agrárium vállalati felelősség mezőgazdasági gép

A bejegyzés trackback címe:

https://agrostratega.blog.hu/api/trackback/id/tr341348741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Detlef · http://www.gazdapiac.com 2009.09.08. 11:15:43

Kedves Árpád!

Erről is írhatnál, nagyon hasznos kezdeményezés, jó lenne, ha sokan tudomást szereznének róla:

www.tutihir.hu/gazdasag/1409-egy-oldal-vevknek-es-termelknek.html

Pólya Árpád · http://www.agrostratega.blog.hu 2009.09.08. 11:53:54

Kedves Detlef!

Köszönöm a hozzászólást, valóban érdekes a kezdeményezés, így tényleg helye van a blogon.

Az ilyen és ehhez hasonló információkat a kereskedelem rovatban gyűjtjük, ahol az "Egy régi-új kezdeményezés" című blogposzt éppen a közvetlen termelői kapcsolatokkal, illetve értékesítéssel foglalkozik.

A továbbiakban inkább ehhez a poszthoz kérjük az ide vágó kommenteket, amelyeket előre is köszönök.

Üdvözlettel:

Pólya Árpád