RÓLUNK

Professzionális stratégiai tanácsadás a hazai agráriumban működő vállalkozások számára a marketing, a kommunikáció, a PR és a piackutatás területén.

Hírlevél regisztráció

PORTFOLIO BLOGGER

PÁLYÁZAT

ea-220x159px_fekete.png

Támogatás

Az AgroStratéga elkötelezett az innováció és a társadalmi szerepvállalás iránt, ezért lett Az Év Agrárembere díj Agrárkutatás kategóriájának támogatója 2016-ban, a Kertészet kategória támogatója pedig 2017-ben.

HÍRBOX

 

Információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban – friss piackutatási adatok

2017.12.06. 21:29 :: Pólya Árpád

Az AgroStratéga 2017-ben már hatodik alkalommal indította útjára azt a kutatást, melynek kérdőíve a mezőgazdasági termelést hivatásszerűen, árutermelés céljából folytató egyéni gazdálkodók és cégvezetők szakmai információszerzési szokásaival, valamint jövőképével kapcsolatos kérdéseket tartalmaz.

agrostratega_kutatas_szakmai_informacioforrasok_top4_2017.jpg
A gazdálkodók információszerzési szokásaiban robbanásszerű változást tapasztalunk, amiben a digitalizáció jár az élen. Az e-mailben kapott ingyenes hírlevél és az online agrárportálok használata ma már a személyes szakmai kapcsolatok és a nyomtatott szaklapok használatának szintjén van, ezeket pedig szorosan követi az online agrárfórumok használata a rendszeres és gyakori (összesített) használat tekintetében.

A döntéshozók kétharmada inkább online keresi a szakmai információkat, szemben a nyomtatott tartalmat preferáló egyharmaddal. A negyvenévesnél fiatalabbak közül pedig ötből négyen választják az online forrásokat. A gazdák döntően a szöveges szakmai tartalmakat keresik az interneten, de már egyötödük a videós tartalmakat részesíti előnyben.

Általánossá vált a közösségi portálok látogatása, és jelentős ugrást tapasztalunk az ingyenes üzenetküldő szolgáltatások használatában is. Utóbbi alkalmazások a mobileszközök, főként az okostelefonok elterjedésével párhuzamosan jutottak szerephez.

agrostratega_kutatas_ikt_eszkozhasznalat_2017.jpg
Fontos mérföldkőnek tekinthető, hogy az asztali számítógépek használatának arányát idén már meghaladja az okostelefonok használatának aránya. A negyven év alatti korcsoportnál a hordozható számítógépek (laptop/notebook) használata is messze felülmúlja az asztali gépekét. Ha ehhez még hozzátesszük azt, hogy a döntéshozók kétharmada rendszeresen használ internetbankot, akkor tényleg szembetűnő a változás. E trendeket pedig figyelembe kell vennünk akkor, amikor márkát építünk, új terméket vagy szolgáltatást vezetünk be a piacra.

Köszönjük a kutatás kérdőívét kitöltőknek, hogy időt szántak rá és válaszaikkal támogatták a felmérés sikerét. Az ígért ajándékot hamarosan eljuttatjuk számukra.

as_kut_logok_2017_1.png

Szakmai partnereinknek, támogatóinknak és a média képviselőinek pedig köszönjük, hogy a kutatás meghívójának célba juttatásával támogatták munkánkat.

Reméljük, érdekesnek és hasznosnak találja a kiadványt. Amennyiben észrevétele, javaslata van, és azt szívesen megosztaná velünk, a kiadvány végén található elérhetőségeken bátran megteheti. Előre is köszönjük, ha megtisztel vele.

Az országos felmérés 2017. évi eredményeit bemutató kiadvány ingyenesen letölthető innen.

agrostratega_kutatasi_jelentes_2017_cimlap.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: internet kommunikáció mezőgazdaság piackutatás agrárium portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

http://agrostratega.blog.hu/api/trackback/id/tr3013451105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.